Denne avtalen baserer seg på:
1) Generelle avtalevilkår som skissert i
http://www.dataplanit.no/avtalevilk%C3%A5r/generelle-avtalevilk%C3%A5r og
Bilag 1 – Beskrivelse av tjenester med forutsetninger og vilkår
Leverandøren skal overvåke Kundens servere med tanke på:
- Minnebruk
- CPU-bruk
- Disk-bruk
- Nettverkstilknytning
- Evt. kritiske tjenester som må kjøre
- Evt. varme/fuktighet
Ved henvendelser hvor Leverandøren ser at noe er unormalt skal Leverandøren ta affære ifølge følgende kategorier:
Advarsel: Kunden blir informert om hvilke tiltak vi ønsker å ta, før vi igangsetter arbeid.
Kritisk: Arbeid blir igangsatt øyeblikkelig, uten at Kunde blir informert. Kunde blir informert i etterkant.
Ved henvendelser skal kunden ta kontakt på følgende vis:
- Telefon til Leverandørens support-senter på telefon 51 96 31 00
- Mail til Leverandørens support-senter på support@dataplan.no
- Kontakt direkte til fast konsulent på konsulentens mobilnummer
Ved hastesaker må det enten tas kontakt på metode nr. 1 eller 3, siden det er vanskelig å garantere responstid på supportmailen. Dersom det ikke er svar på fast-konsulentens telefon må det ringes direkte til Leverandørens helpdesk på telefonnummeret ovenfor.
Forutsetninger:
- Kunden må gi tilgang til Leverandørens personale til å kunne gå inn på systemet
- Leverandøren må ha fjerntilgang til Kundens systemer og fysisk tilgang hvis assistanse skal gis 24/7
- Dersom Leverandørens personale eller fast konsulent er p�� ferie eller er syk, vil annet personale bidra. Dersom kunden godkjenner at Leverandørens personale dokumenterer alt arbeid som blir utført, vil det redusere tiden som det tar for andre personer å delta på feilsøking.
- Dersom det ikke er tid igjen til å utføre en sak i løpet av en normal arbeidsdag så vil saken bli utsatt til neste dag med mindre det abonneres på en vaktavtale. Dersom det likevel blir enighet om å utføre arbeidet utover dagen, følger satser som spesifisert i bilag 7.
- Kunden må ha en egen Nagios-PC. Denne kan leveres av Leverandøren.
- Dersom Kunden ønsker å få målt fuktighet og temperatur må det leveres en sensorhub-boks av Leverandøren.
Bilag 2 - Spesifikasjon over programmer og datamengder
Nagios vil bli benyttet på klient-PC og på Leverandørens systemer. Dette krever ingen lisens.
Bilag 3 - Spesifikasjon over utstyr
Dersom kunden ikke har en egnet PC eller Server eller Virtuell base som kan benyttes vil en egen Nagios-boks bli satt opp. Se bilag 7 for eksempel på egnet PC.
Bilag 5 - Fremdriftsplan
Oppstart av tjenestene følger hovedavtalen.
Bilag 7 – Vederlag og betalingsbetingelser
Prisinformasjon: Alle priser er eks. mva og i Norske kroner
Prisjustering på timerater
Prisjustering følger hovedavtale.